I JO Hydraulics har vi taget følgende initiativer for at sikre vores medarbejderes trivsel og sundhed:
Det fysiske arbejdsmiljø
Alle medarbejder får stillet hjælpemidler til rådighed i det omfang, der er behov for det. Kontormedarbejdere har hævesænkeborde og individuelle kontorstole i forsøget på at mindske det stillesiddende og fastlåste arbejde. Derudover får alle stillet de tekniske hjælpemidler til rådighed, der efterspørges, fx ergonomisk mus og headset.
Medarbejdere, der arbejder på lageret og værkstedet, har et stort udvalg af hjælpemidler til rådighed for at undgå uønskede løft og uhensigtsmæssige arbejdsstillinger. Vores hjælpemidler tæller blandt andet pakkestationer med hæve- sænkefunktion og stablere
Uanset ansættelse og stillingsbetegnelse vil der altid være en grundig introduktion til de ergonomiske hjælpemidler samt indstilling af arbejdsstation for at sikre, at det fysiske arbejdsmiljø er i orden.
Det psykiske arbejdsmiljø
I hverdagen har vi stort fokus på samarbejde og på at hjælpe hinanden i pressede situationer. Der bliver brugt mange ressourcer på at lægge strategier og strukturer, der kan hjælpe medarbejderne med planlægning og aflastning på hinandens opgaver.
Hos JO hydraulics har medarbejderne indflydelse på virksomhedens strategi, som lægges for et år ad gangen. Ved de årlige MUS-samtaler drøftes de strategisk mål og jobprofilerne revideres, så de spiller sammen med de overordnede strategiske mål, og så der er klarhed omkring virksomhedsmål, udviklingsmål og opgaver.
Der er taget hensyn til de enkelte medarbejderes behov for ro og fordybelse med mindre kontorer og mulighed for hjemmearbejde.
Vi tror på at glade og motiverede medarbejdere er sunde medarbejder. Derfor vægter vi fællesskabet højt. Flere gange årligt har vi sociale arrangementer, hvor vi kan møde hinanden i en anden kontekst end rollen, vi har på jobbet.
Vi arrangerer bl.a. sommerfest og juletræsfest med vores familier, fastelavn med udklædning, motionsuge, teamarrangementer og julefrokost. Vores personaleforening planlægger også et par arrangementer om året.
Initiativerne, både fysiske og psykiske ajourføres løbende i forbindelse med AMO’s kvartalsvise rundering, samt efter den årlige arbejdsmiljødrøftelse.
Personalegoder
Udover diverse hjælpemidler og trivselsmåling har alle medarbejdere en sundhedsordning, hvor der kan hentes hjælp til både fysisk og psykiske udfordringer.
Herudover er der adgang til frisk frugt, god og billig frokostordning, kaffe/te, kontorcykler og massagestol.